Voorpagina     Nieuws     Schrijf ons     Word lid  

  Voorpagina
  Column
  Voor de pers
  Schrijf ons
  Voor onze leden
  Vereniging
  Lid worden van COAX
  Redactie




COAX Nederland
Kan.v. Osstraat 16
6525 TX Nijmegen


 

  Nieuwsarchief


15 Mei '19  Rechtszaak Ziggo en T-Mob....
9 Mei '19  Consumentenbond: Duopolie....
9 Mei '19  Miljoenen huishoudens con....
8 Mei '19  Ziggo verhoogt vanaf 1 ju....

5 Mei '19  SKV introduceert verbeter....
2 Mei '19  Lekker zappen met de nieu....
2 Mei '19  Ziggo Mediabox Next in me....
30 April '19  Film1 stopt lineair
25 April '19  VodafoneZiggo wijzigt tar....
25 April '19  Belgische variant Ziggo M....
17 April '19  Ziggo maakt vanaf juni ka....
10 April '19  Ziggo blijft zenders FOX ....
10 April '19  Breedbandmarkt NL groeit ....
9 April '19  Internet 28% duurder in 4....
8 April '19  Ziggo klanten afgelopen w....
3 April '19  VodafoneZiggo publiceert ....
31 Mrt. '19  VodafoneZiggo publiceert ....
27 Mrt. '19  Ziggo verhoogt internetsn....
25 Mrt. '19  Consumentenbond verkoopt ....
24 Mrt. '19  ACM: VodafoneZiggo moet k....
24 Mrt. '19  Nieuw tarief per 1 april ....
24 Mrt. '19  Voor- en nadelen opnemen ....
14 Mrt. '19  Ziggo Mediabox Next biedt....
7 Mrt. '19  Ziggo: Nieuw TV-portaal b....

Klik hier voor ouder nieuws

 
  Verder lezen...


Ziggo heeft goede weg gevonden: meer klanten

8 Mei '19 De toekomst van VodafoneZiggo is na publicatie van de eerste kwartaalcijfers van 2019 iets fleuriger geworden.
Ziggo presteert goed bij de verkoop van vaste internet en mobiele abonnementen.
En juist internet en mobiel zijn in de toekomst de belangrijkste diensten voor providers die zowel vaste als mobiele diensten aan Nederlanders verkopen. Dat VodafoneZiggo beter presteert dan werd gedacht, komt mede door de goede cijfers die de kabeltak Ziggo heeft behaald. Overigens zijn de kwartaalcijfers van VodafoneZiggo niet over de gehele linie een hosanna-verhaal. Zo daalde bijvoorbeeld de omzet met een procent naar 963 miljoen euro. Maar de omzetdaling is lager dan KPN vorige week publiceerde.
Meer vaste klanten
Opvallend is de stijging van het aantal vaste klanten bij Ziggo met 12.300. Omdat vaste klanten bij Ziggo standaard het DKTV-abonnement kopen met daarin ongecodeerde digitale tv en radio is het aantal tv-klanten bij Ziggo met gelijke aantallen gestegen naar 3,89 miljoen. Het is voor het eerst in lange tijd dat Ziggo een dergelijke groei van het aantal tv-klanten heeft gerapporteerd. De netwerkbezetting steeg hierdoor naar 53,9 procent. Dit betekent dat 54 van de 100 woningen in het verzorgingsgebied van Ziggo vaste diensten bij dit bedrijf kopen.
Bron: TotaalTV nieuws


Het aantal verkochte internetabonnementen steeg met 6.500. Het totaal aantal verkochte abonnementen bij kabeltak Ziggo daalde wel met 37.000. Dit heeft te maken met het dalende aantal verkochte abonnementen voor vaste telefonie. Mede hierdoor is een verschuiving van het aantal multiplay-klanten zichtbaar. Het aantal klanten met tv, internet en telefoon (triple play) daalde bij Ziggo. Daar stond een stijging van het aantal klanten met tv en internet (duo play) tegenover.
Digitale tv-abonnementen
Bij Ziggo bestaat een ingewikkelde situatie bij het duiden van het aantal tv-abonnementen. Omdat alle klanten bij Ziggo minimaal het DKTV-abonnement als basis moeten kopen voor het krijgen van toegang tot het netwerk is het aantal tv-klanten gestegen. Het aantal digitale tv-klanten bij Ziggo is echter met 3.800 gedaald. Het gaat bij dit cijfer om klanten die de aanvullende digitale en gecodeerde tv-abonnementsvormen TV Standaard en Ziggo Movies & Series XL kopen. Dit wil echter niet zeggen dat het aantal digitale kijkers is afgenomen. Dit aantal is namelijk toegenomen omdat Ziggo analoge tv in een deel van het verzorgingsgebied heeft uitgezet. Bij DKTV wordt namelijk analoog (mits beschikbaar) en een ongecodeerd zenderaanbod van rond de 100 tv- en radiozenders geleverd.


 (1)Auteur: Hans Ronhaar


  Voorpagina     Nieuws     Schrijf ons     Word lid