Voorpagina     Nieuws     Schrijf ons     Word lid  

  Voorpagina
  Column
  Voor de pers
  Schrijf ons
  Voor onze leden
  Vereniging
  Lid worden van COAX
  Redactie




COAX Nederland
Kan.v. Osstraat 16
6525 TX Nijmegen


 

  Nieuwsarchief


15 Mei '19  Rechtszaak Ziggo en T-Mob....

9 Mei '19  Miljoenen huishoudens con....
8 Mei '19  Ziggo verhoogt vanaf 1 ju....
8 Mei '19  Ziggo heeft goede weg gev....
5 Mei '19  SKV introduceert verbeter....
2 Mei '19  Lekker zappen met de nieu....
2 Mei '19  Ziggo Mediabox Next in me....
30 April '19  Film1 stopt lineair
25 April '19  VodafoneZiggo wijzigt tar....
25 April '19  Belgische variant Ziggo M....
17 April '19  Ziggo maakt vanaf juni ka....
10 April '19  Ziggo blijft zenders FOX ....
10 April '19  Breedbandmarkt NL groeit ....
9 April '19  Internet 28% duurder in 4....
8 April '19  Ziggo klanten afgelopen w....
3 April '19  VodafoneZiggo publiceert ....
31 Mrt. '19  VodafoneZiggo publiceert ....
27 Mrt. '19  Ziggo verhoogt internetsn....
25 Mrt. '19  Consumentenbond verkoopt ....
24 Mrt. '19  ACM: VodafoneZiggo moet k....
24 Mrt. '19  Nieuw tarief per 1 april ....

Klik hier voor ouder nieuws

 
  Verder lezen...


Consumentenbond: Duopolie Ziggo en KPN werkt prijsverhoging in de hand

9 Mei '19 De Consumentenbond is niet te spreken over de prijsverhogingen bij VodafoneZiggo (Ziggo) en KPN voor abonnementen waarbij tv en internet geleverd worden.
De prijsverhoging bij KPN wordt op 1 juni doorgevoerd. Bij Ziggo moet een maand later een hogere abonnementsprijs betaald worden. Maar vanwege de manier van factureren zien Ziggo-klanten media juni de hogere prijs al op het rekeningafschrift staan. De prijsverhoging bij Ziggo en KPN is vrijwel gelijk, namelijk rond de vijf procent. Dit doet bij enkele Nederlanders aan prijsafspraken tussen de twee grootste aanbieders van Nederland denken. Dit wordt voor deze groep Nederlanders versterkt door het feit dat beide bedrijven investering in het netwerk door explosieve groei van het dataverbruik en gestegen contentkosten als belangrijkste reden voor de prijsverhoging noemen.
Duopolie
Bij de Consumentenbond gaan ze nog niet zover om het woord prijsafspraken in de mond te nemen. Maar wel wordt over duopolie gesproken. “de prijsverhogingen zijn ons ieder jaar weer een doorn in het oog. En niet alleen ons, we krijgen er ook veel signalen/reacties/ klachten over van consumenten. Helaas kunnen we er niet zoveel aan doen. Providers mogen hun prijzen verhogen. Het duopolie van KPN versus VodafoneZiggo is niet goed voor de concurrentie (en dus voor de prijzen) en daarom zijn we blij dat VodafoneZiggo zijn netwerk open moet stellen”, aldus Gerard Spierenburg tegen Totaal TV.
Bron: TotaalTV nieuws


T-Mobile
Lovend is Spierenburg over T-Mobile: “De belofte van T-Mobile om de prijzen niet te verhogen is goed voor de consument. Maar er zijn ook nog andere providers die niet de hoogste prijs vragen. Daarom adviseren we ook aan consumenten om te vergelijken en eventueel over te stappen. Dat mag, ook als je nog in het eerste contract zit, bij een prijsverhoging. Daar moet de provider je op wijzen.”


 (1)Auteur: Hans Ronhaar


  Voorpagina     Nieuws     Schrijf ons     Word lid