Voorpagina     Nieuws     Schrijf ons     Word lid  

  Voorpagina
  Column
  Voor de pers
  Schrijf ons
  Voor onze leden
  Vereniging
  Lid worden van COAX
  Redactie




COAX Nederland
Kan.v. Osstraat 16
6525 TX Nijmegen


 
  Reacties op nieuwsartikel


Netwerk management activiteiten van UPC update (3)

25 Aug. '09 COAX NL heeft inmiddels onderstaande bericht ontvangen van UPC, maar is beslist niet tevreden met deze uitleg!!!

" Internetverkeer is grillig en het verloop kent pieken en dalen. UPC houdt daarom voortdurend de verkeersdrukte op haar netwerk in de gaten. Om al onze ca. 700.000 internetabonnees zo goed mogelijk van dienst te zijn, vindt UPC het belangrijk om de activiteiten die 'real time' plaatsvinden op drukke momenten met voorrang af te handelen. Door het managen van ons netwerk willen wij voorkomen dat excessief internetgebruik door een zeer kleine groep klanten (circa 1%) leidt tot ‘filevorming’ voor de andere 99% van onze klanten.
We hebben in de afgelopen periode al verscheidene wijzigingen in onze 'netwerk management' instellingen doorgevoerd. Het doel hiervan was onder andere om de snelheid bij het gebruik van zogenaamde 'nieuwsgroepen' te verbeteren. Dit is echter een continu aanpassings- en verbeterproces (N.B. er is derhalve geen sprake van ‘vaste instellingen’ die UPC vanaf heden zou hanteren). In de komende periode staan verdere aanpassingen gepland."

Vanmorgen is een telefonisch overleg geweest waarin COAX NL, haar onvrede over de gang van zaken heeft aan gegeven.
Met als gevolg dat er morgen een vervolg gesprek zal zijn. Daar UPC niet haar beloften na komt, zoals gedaan aan COAX NL "citaat: Door deze aanpassingen is de snelheid van de hogere abonnementen bij het gebruik van nieuwsgroepen significant verhoogd".
Zie ons eerder nieuwsberichten van 9 en 21 augustus jl
Wordt weer vervolgd.
Nog een bericht van Webwereld.

 (32)Auteur: Hans Ronhaar


 
Hieronder staan de reacties van onze lezers op dit nieuwsartikel. U kunt ook reageren door op de onderstaande knop te drukken.


  s3v3n uit Amsterdam met UPC (25-8-2009 21:30:44)

Ga zo door Coax.NL met dit overleg ;-)

Sinds 22 augustus wordt ook mijn abonnement van 120 Mbps afgeknepen bij het legaal downloaden uit nieuwsgroepen tussen 12:00 en 0:00 (snelheid wordt dan 46.7 Mbps).

UPC noemt dit een aanpassing in de managementsoftware, echter als UPC dit niet waar kan maken dienen ze deze abonnementen niet te verkopen of meer investeren in hun eigen bandbreedte naar het internet.

Dit noem ik een vorm van oplichting door UPC Nederland.

Inmiddels heb ik ook een klacht gedeponeerd bij Consuwijzer.NL:

Achter ConsuWijzer staan drie toezichthouders die onder het Ministerie van Economische Zaken vallen; de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA)...etc. zie verder:

http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagina_s/Hoe_dien_ik_een_klacht_in

Mijn tip: maak gebruik van dit klachtenformulier ;-)

  Jos uit Helmond met UPC (25-8-2009 21:36:39)

Ook ik koos voor fiberpower 60 van UPC. Je doet zo iets om optimaal gebruik te kunnen maken van downloadmogelijkheden en....zie de tv reclame van UPC...zij kunnen(konden) dit bieden. De praktijk blijkt echter anders. UPC kan/wil geen hogere snelheden leveren. Wat ze wel kunnen leveren is een hogere rekening. Mijn laatste internet abb. bij UPC was Extreem. Daarmee haalde ik hogere snelheden dan nu met fiper power.
Het is onvoorstelbaar dat een bedrijf als UPC door niemand op de vingers kan worden getikt voor de wanprestatie´s die ze leveren. Vormen van overleg vonden in het verleden al meer plaats. Ze hieven het glas, ze deden een plas en het bleef zoals het was!!!!

  tripwire uit Rotterdam met UPC, maar binnenkort XS4ALL! (25-8-2009 21:56:59)

Zoals in het andere draadje al gemeld (met links), gebruikt zo´n 25% van de breedbandinternetters in Nederland p2p of usenet.
Bij UPC is dat percentage door de hoge snelheden waarmee geadverteerd word zeer waarschijnlijk een stuk hoger.
En *die* klanten willen ze dus aanpakken om flink wat kosten te besparen.
Maar als ze tegen de pers zeggen dat ze minimaal 25% van hun internet klanten de middelvinger geven, zouden ze heel wat over zich uitgestort krijgen.
Veel beter is het om het te doen voorkomen of het slechts 1% is, en dat die 1% het verkloot voor de rest.
Want niemand kan sympathie opbrengen voor die ´hufters´.

  NVO uit Amsterdam met UPC (25-8-2009 21:58:39)

Ik heb ook een klacht via de consuwijzer bij de opta gedeponeerd. Ik denk dat wij hiermee COAX bij hun onderhandelingen met UPC kunnen steunen. Ooit moet er een eind komen aan de arrogantie van dit bedrijf.
Verder slaat het natuurlijk nergens op dat UPC stelt dat er maar een kleine groep gebruikers last heeft. Ik geloof niet dat iemand een dure snelle verbinding neemt om af en toe een videodriver te downloaden of de reisplanner te raadplegen. Dat doe je natuurlijk juist voor P2P en nieuwsgroepen. Het zijn dus juist deze gebruikers die UPC nu treitert en die de duurdere abonnementen nemen.

  M uit V met UPC (25-8-2009 22:04:10)

Ik ontving vandaag de volgende email van UPC na aanleiding van de klacht die ik heb ingediend:

Zwaar onvoldoende en zeer incorrect

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.

Wij kunnen u mededelen dat u last heeft van een tijdelijke storing. Deze is inmiddels in onderzoek. Onze excuses voor het ongemak.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland


Het is niet mogelijk te mailen naar service@upc.nl. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. U vindt het contactformulier op http://www.upc.nl

  freek uit x met kabelboer nr1 (25-8-2009 22:06:37)

Door het managen van ons netwerk willen wij voorkomen dat excessief internetgebruik door een zeer kleine groep klanten (circa 1%) leidt tot ‘filevorming’ voor de andere 99% van ...

ja hoor.. 60/90/120mb nemen klanten niet voor niks:)

En ja wat minder snel dw vind ik niet zo heel zo erg, maar dat torrents soulseek en p2p tot een sneldheid wordt terug gebracht naar 56kbs slaat nergens op.

  andre de boer uit zwolle met upc (25-8-2009 22:13:34)

Blij dat Coax hier iets aan probeert te doen, het is gewoon belachelijk voor woorden, oplichters zijn het... 25 mb voor 25 euro, 60 mb voor iets meer.
En dan gewoon 2/3 beperken... maar dat roepen ze nergens. Zaken beloven en gewoon dikke vinger voor je als klant.
Heb ook fiber power 60 mb genomen... , hd royaal en onbeperkt bellen. tv , decoder en telefoon prima, alleen de beloofde snelheid...alleen als upc het uitkomt.
Bah, bah, bah

  yasin uit AMSTERDAM met UPC De ULTIEME KNIJPER (25-8-2009 22:15:57)

belachelijk van Upc ik neem niets voor niets een 30mbit verbinding, om te emailen heb ik geen 30mbit nodig, dat 1% wat Upc beweert is ook echt uit de duim gezogen, dat betekend dus dat het Upc netwerk niet gereed is voor Snelle verbindingen, En ze moeten stoppen met hun achterlijke false reclames.
Kunnen we onze contracten niet opzeggen Coax ? is dit geen breuk ?

  tripwire uit Rotterdam met UPC, maar binnenkort XS4ALL! (25-8-2009 22:16:02)

Maareh Hans,
Het lijkt erop dat veel mensen zich afvragen of deze vorm van cappen voldoende is om onder hun contract uit te komen.
En dat ze jouw mening hierover graag zouden willen horen.
Ik hoop dat we daar geen dagen op hoeven wachten.

  Sander uit Zaandam met UPC (25-8-2009 22:17:56)

Goh. Spijt komt na de zonde.. Ik heb me door iemand over laten halen om Fiber 60mb te nemen.. UPC is echt veranderd kreeg ik te horen.. Wie is er nu stom.. Ik of UPC? Al met al zal ik zodra het contract afgelopen is hoogstwaarschijnlijk iets anders uitzoeken..

  MikeyV40 uit Hallum met (25-8-2009 22:40:32)

Ongelofelijk. Paar weken terug ben ik overgestapt van 10 Mbit naar Fiber 30, omdat dat vwb downloaden wel prettig is. Tot nog toe niet één keer de maximale snelheid gehaald!

Ik vind UPC ook onwetend en inconsequent. Waarom FTP blocken? Ik vind het van de ratten dat ik HP-drivers (196 Mb) heb gedownload via FTP (benaderd via hun website) en dat dat bijna een kwartier duurt!

En ook IMAP wordt geblocked door UPC. Ik gebruik IMAP voor mijn Gmail (SSL-verbindingen op poorten 587 en 993) en sinds die ongein van UPC is dat ook retetraag geworden. En nee, dat ligt duidelijk niet aan mijn instellingen (tot poort 1024 was nooit een probleem op de Thomson), niks gewijzigd en tot twee of drie weken terug werkte dat als een speer.

En dan ben ik imho niet extreem aan het downen, eerder datgene wat ik gewoon echt nodig heb. Komt nog bij dat ik gewoon overdag werk en zit ik dus mooi in die block-uren van UPC. Ik zal dit ook doorgeven aan Coax, eens kijken wat idan/i hun reactie is.

  Peter de Jong uit Doetinchem met UPC (25-8-2009 23:03:41)

Reactie namens COAX op vragen over het opzeggen van het internet abonnement:

Iedereen mag na het eerste jaar zijn nieuwe Fiber Power abonnement, per maand, opzeggen. Zit je nog in het eerste jaar, dan moet je wat meer doen.

Ja, je kunt het cappen gebruiken om UPC een wanprestatie te verwijten. Ze verkopen een abonnement met een bepaalde snelheid, maar als je daar gebruik van wilt maken blijken ze die snelheid OPZETTELIJK niet te leveren. Dat is inderdaad een wanprestatie, met de fraaie smoes dat ze het met de beste bedoelingen doen.

Leg wel een logboek aan waarin je bijvoorbeeld een maand lang bijhoudt wat je doet, met welke werkelijke snelheid, en waarom dat volgens jou te traag is. Noteer ook wanneer de snelheid goed is. Dit is dan een bewijsstuk. Je hoeft dat niet direct aan UPC te geven.

Vervolgens schrijf je een korte zakelijke brief, 1 velletje A4, waarin je aangeeft dat je je internet abonnement wilt opzeggen, omdat UPC, volgens jou, een wanprestatie levert. Verwijs naar het feit dat je een logboek hebt bijgehouden en vat in 1 zin samen wat jouw conclusie daaruit is. Geef ook zeer duidelijk aan welke diensten je wel wenst te behouden. Geef aan dat je hiervoor een contract hebt dat zij die diensten niet zomaar zonder reden kunnen annuleren.

Hoe vervelend het ook klinkt; als zo´n brief door een advocaat wordt geschreven is het resultaat vaak beter.

Tenslotte; ga zeker niet onbezonnen en boos te werk. Een trage verbinding kan ook aan je eigen netwerk, computer of aan de server waarvan je download, liggen. Geef UPC tenminste een aantal kansen om dit samen met u te onderzoeken. Als het nodig is; raadpleeg een deskundige.

  MaRs uit MARS UIT WIJCHEN met UPC HELAAS (25-8-2009 23:08:18)

Ik snap upc echt niet meer. 1% van de klanten HOE kunnen die het in godsnaam verzieken voor de andere 99% dan moet je dat probleem toch echt bij je zelf zoeken upc. het netwerk is gewoon niet voldoende.

En toen ze nog NIET knepen ook nooit ergens last van gehad. dus ik betwijfel of het wel nodig is dit knijpen.

Nog even en ik ben helemaal klaar met dat geknijp alles is in die knijp uren zo rete sloom ook youtube filmpies

  tripwire uit Rotterdam met UPC, maar binnenkort XS4ALL! (25-8-2009 23:32:23)

Peter,

Dank voor je snelle reactie.
Het zou denk ik zinvol zijn als dit advies op de homepage geplaatst zou kunnen worden.

Een logboek aanleggen lijkt mij niet zo zinvol.
UPC kan nl altijd claimen dat het feit dat de beloofde snelheden niet worden gehaald te wijten is aan externe factoren (de verbindingen buiten hun netwerk), en dat het slechts een uitzondering betreft.
Wat denk ik nodig is dat we bewijzen dat ´s middag en ´s avonds een groot deel van de UPC internet abonnees de beloofde snelheden niet haalt, en dat dit komt door het opzettelijk cappen van de verbinding door UPC

  Vince uit Leuth,Alkmaar,Almere met xs4all + schotel(geen kabel) (25-8-2009 23:54:12)

Ik denk dat jullie samen een vuist moeten maken tegen upc.1 of 2 mensen die zich dit op zich willen nemen.Laat mensen maar mailen en brieven sturen naar die personen.Bied na een maand de brieven en handtekeningen persoonlijk aan aan de directie van upc.Ik heb ik het verleden in Loenen aan de vecht ook een geval van dagelijkse netwerkuitval + trage snelheden gehad.Heb daarom een handtekeingenaktie in de gemeente gehouden en ruim 150 handtekeningen binnengehaald van de 300 gebruikers in de gemeente.Daarbij de plaatselijk pers ingelicht.Kabelfoon(caiway) is gezicht.Ik had duidelijke feiten(logs etc.),die zijn ook gezien door de nkm(werkte voor kabelfoon),die man werd erg rood.Wel 2 maanden abbo geld terug gehad.

  piet korf uit Bennekom met de knijpfabriek (26-8-2009 01:36:17)

Dit is dus het standaard mailtje wat je krijgt na aanleiding van een klacht, die heb ik al drie keer gehad , en nu hoor ik helemaal niks meer.
Wat een galbakken daar bij upc.

  wapper uit ergens in nl met fuckupc (26-8-2009 08:24:07)

Flikker tog op upc, met het standaar e-mail verhaaltje- internet is grillig, ja mijn GELD ook.

Heb al overleg gehad , ga nu ook maar voor 1/3de betalen aangezien hun niet leveren wat ze zeggen, maar wel vrolijk reclame maken op tv.

  jp uit lelystad met UPC knijpert (26-8-2009 08:52:18)

Echt niet normaal! Ga verdomme wat aan jullie netwerk doen als je al met 1% last hebt van file vorming!...

Of verkoop geen snelle diensten die je toch niet waar kan maken.
Beetje surfen en mailen kan ik ook wel met een 4 mb lijntje! heb je geen 120 mb voor nodig.

Stel oplichters!

  sjeses uit Borculo met UPC Fiber zonder Power (26-8-2009 09:58:53)

Wat fantastisch dat UPC er voor kan zorgen dat mijn mails 3 keer sneller binnenkomen door al dat gedownload aan banden te leggen.

Laat al die Power Users (die dus bewust een Power abonnement nemen, trouwens) maar lekker 3 keer langer wachten.

Per slot van rekening is het veel belangrijker dat een mailtje een halve seconde sneller binnen is dan dat je 3 uur langer moet wachten voor de proefversie van windows 7 klaar is.

Tijd om bij die reclame ook maar even een handleiding te geven hoe je dan in hemelsnaam ook gebruik kan maken van die "raket op het dak", of op zijn minst dat die kinderen eerst een latere bedtijd moeten regelen bij hun ouders.

Je krijgt er wel eentje ja, als je 2 meter wil rijden. Maar als je een lange rit wil maken (groter bestand downloaden) dan word je gedwongen de benenwagen te nemen.

En dan is er nog er argument dat UPC geen minimale snelheid kan garanderen. Uiteraard, maar er staat ook dat UPC er aan werkt om een optimale verbinding tot stand te brengen. Het BEWUST terugdraaien van snelheden met een vast percentage van maar liefst 66% is niet te rechtvaardigen.
De opmerking dat UPC real-time inspeelt op de drukte van het netwerk raakt dan ook kant noch wal.

Nu is het bij UPC zo:
http://www.tonalworks.nl/upc.png

  freek uit x met kabelboer nr1 (26-8-2009 10:58:15)

Over die 1% gesproken, laat ze dan maar datalimit instellen enz........
Maar nee gewoon lul verhaal ophangen in de MEDIA wat nergens opslaat.

Ze denken echt dat de klant dom is.........sure

Bekijk het plaatje > Horen zien zwijgen
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/26/1251273770-230.jpg

  Roberto uit Roterdam met You Pay To see (UPC) (26-8-2009 11:27:27)

Ga zo door COAX.
Als 1% alleen voor overlast kan zorgen, dan kan ik mijn conclusie er snel uit trekken
nl dat het netwerk niet geschikt is voor zulke hoge snelheden!!
En ook al haal je die snelheden misschien rond 03:00, dan slapen de 99% :P
Wij betalen ervoor en als ze 2/3 van mijn verbinding ´managen´ op een bepaald tijdstip, dan wil ik ook compensatie van mijn betaling.
Als ik op een terras zit rond 17:00 krijg ik geen gehalveerd fles bier, met het excuus SORRY meneer het terras zit vol :P
Ik hoop dat ze wat aan hun netwerk gaan doen en niet aan ´ managen´
Succes COAX

  yvar uit eindhoven met upc De oplichters (26-8-2009 11:39:24)

zou het management van upc ook afgeknepen worden......
of hebben die een andere provider.

heb voor dhr d. karsten een totaal pakket besteld.

  sjeses uit Borculo met UPC Fiber Power* (26-8-2009 12:04:04)

Op http://www.nu.nl staat bovenaan de pagina een linkje: Tip de redactie.


Is een simpel Mailto: linkje naar redactie@nu.nl

Hierbij een uitdaging voor de betreffende journalist: laat je geen zand in de ogen gooien.

UPC biedt een breedbandverbinding aan om fims en muziek te kunnen downloaden "met een raket op het dak", maar vermeld daar niet bij dat het actief de verbinding terugschroeft met 66% tot wel 90% als men daadwerkelijk muziek en films wil downloaden.

Het typische antwoord van de helpdesk is: doe de speedtest. Die geeft de HTTP snelheid aan, en is dus compleet nutteloos.

Enorm vreemd dat UPC aangeeft dat 1% van de klanten daadwerkelijk downloadt, als dat nu juist het verkoopargument is. Die ziet een blinde nog aankomen.

Waar blijft de andere 2/3e van mijn raket?


*niet geschikt om mee te downloaden.

  Melvin uit A´dam met UPC De ULTIEME KNIJPER (26-8-2009 13:58:40)

Upc heeft weer een nieuwe reclame http://www.mcproductions.eu/upc/

  Rob uit Helmond met UPC (Uw Pauper Connectie) (26-8-2009 14:08:54)

Ik heb gisteren gelijk UPC gebeld en mijn automatische incasso stop laten zetten. Ik was echt niet van plan de gehele rekening te betalen voor de komende maand als men ook niet een volle verbinding kan geven waar ik wel de volle mep voor betaal. Dan maar op die tour.

Ben erg benieuwd hoe dit nu gaat aflopen want er komen nu wel echt heel veel klachten binnen.

Zie ook diverse topics over dit probleem op:

www.tweakers.net (forum)
www.chelloo.com (forum)


Nog even een vraag aan Hans Ronhaar: Wat zijn nou onze rechten als consument? We betalen voor iets wat de tegenpartij niet waar kan maken. Ik zou graag willen weten of wij in ons recht staan om bijvoorbeeld ook maar 1/3 van de factuur (i-net gedeelte dan) te betalen?

  Piet Korf uit Bennekom met upc (26-8-2009 14:30:04)

Deze komt net binnen, en als je wilt reageren mag je dus gewoon!!!! weer tegen 10 cent per minuut bellen .

Geachte heer Korf,

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.
Internetverkeer is grillig. Net als alle andere internet providers houdt UPC daarom voortdurend in de gaten hoe druk het is op haar netwerk, welke activiteiten in omvang toenemen en welke afnemen. Om alle ruim 500.000 internet-klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, vindt UPC het belangrijk om de activiteiten die real time plaatsvinden (email, MSN, chatten, browsen, streaming) op drukke momenten bij voorrang af te handelen.

Aangezien prioriteren zich beperkt tot een beperkt aantal typen dataverkeer en alleen tijdens korte piekbelastingen daadwerkelijk wordt toegepast, blijft het aantal klanten dat hier iets van merkt zeer beperkt. Zij kunnen gedurende korte perioden een lichte daling van de down- en uploadsnelheid bij het gebruik van nieuws- of p2p diensten ervaren. Van welke nieuwsserver gebruik wordt gemaakt is hierbij overigens niet van belang.
Vanzelfsprekend houdt UPC hierbij continue de vinger aan de pols. Zo volgen we nauwgezet klantbehoeften, marktontwikkelingen en nieuwe functionaliteiten.


Wij gaan er vanuit dat uw vraag naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u onverhoopt toch nog vragen hebben dan verzoeken wij u vriendelijk om dit telefonisch kenbaar te maken bij onze helpdesk.
Wij zijn bereikbaar op maandag t/m zondag van 08:00 tot 22:00 uur op telefoonnummer 0900-1580 (€ 0,10 p

  Melvin uit A´dam met UPC de ultime trafficshaper (26-8-2009 16:16:37)

NIET bellen naar Upc helpdesk het heeft geen nut en het kost je flink geld als je 10min aan de lijn zit en uiteindelijk ben je geen stap verder want ze hebben altijd wel een smoesje voor je problemen, Je kan je geld beter in Coax besteden want die doen namelijk nog iets nuttigs.

  Sjeses uit Borculo met UPC (26-8-2009 16:18:15)

Ik kan me niet voorstellen dat die vraag naar tevredenheid is afgehandeld. Dat bericht staat vol onwaarheden:
Beperkt aantal protocollen is het niet, korte perioden is het niet, lichte daling is het niet.

Durven die mensen nog te zeggen waar ze werken?

De manier van vragen beantwoorden van UPC slaat nergens op, je krijgt altijd een dooddoener met het verzoek om nog maar wat meer geld te doneren aan de wachttijd voor de helpdesk.
Korter dan 9 minuten is de wachttijd voor mij nog niet geweest.

Het wordt tijd dat we ergens een direct telefoonnummer of mailadres achterhalen.

  Wicky de Viking uit Dirksland met UPC (26-8-2009 17:11:10)

Wat een !@#$%^& hufters.

Je betaalt gewoon voor iets wat zij bewust remmen, maar wel de centen iedere maand opstrijken.

Heb net een klacht gestuurd:
http://www.upc.nl/klantenservice/contact/2090/20900509.html#formulier

Ik hoopd dat ze er genoeg binnen krijgen.

  Arnold uit Den Haag uit Den Haag met Ziggo (26-8-2009 17:32:19)

Hallo alles hier in Den Haag hebben we mazzel denk ik met ziggo.
Hen eerlijk gezegd weinig last van problemen met Ziggo en heel belangrijk ik kan gewoon 24/7 op volle snelheid downloaden van usernet. Dus dat is dan beter dan bij UPC we hebben dan wel geen 90Mbit/ 120Mbit abbo,s de snelste nu is 50Mbit maar wel 24/7 volle snelheid downloaden usernet.
Hoop voor de UPC klanten dat jullie ook eens waarde voor jullie zuurverdiende euro,s krijgen

Gr Arnold uit het Haagje

  Feydrautha uit almere met upc fiber 60 (26-8-2009 22:14:30)

Ik woon in almere en heb sinds december 2008 fiber 60 tot ongeveer 3 maanden geleden was alles nog koek en ei maar ineens haalde ik mijn snelheden niet meet ja wel op speednet van UPC maar niet meer bij mijn "normale " download adresjes.
Tijdens de diverse malen telefonisch contact tussen mij en de helpdesk werden allerlei oplossingen aangedragen zoals formateren want u heeft waarschijnlijk een virus tot treed eens in contact met de eigenaar van de site want daar zit het niet goed.
Nu zat ik een week of 2 geleden nietsvermoedend even een rapportje van tweakers.net te checken en las dat UPC de klanten die het meest betalen voor gebruik van hun net moedwillig loopt te knijpen.
Mijn bloed liep weg ik ben een man van 52 en voel me gewoon genaaid door de lieden van UPC behalve dat ze je lopen te knijpen verstoppen ze zich ook nog eens achter allerlei drogredene terwijl ze weten wat ze de consumenten aandoen MOEDWILLIG.

Ik ben helemaal klaar met UPC behalve dan dat ik de laatste 3 maanden mijn abbo geld terug vorder desnoods middels een advocaat en een rechter ik betaal aan de benzine pomp ook geen 45 liter benzine als ik er maar 15 geleverd krijg.

Trouwen diegene die op één derde van hun snelheid zitten wees daar maar blij om ik haal telefoon modem snelheden met mijn UPC fiber rond de 25 kb/sec download en rond de 30 kb/sec upload.

Gelukkig wordt mijn buurt nu volledig glasvezel aangelegd en zijn ze in de politiek er nu ook min of meer van overtuigd dat de kabel vrij moet zijn dus denk ik dat we UPC daadwerkelijk tussen nu en 1 jaar terziele kunnen dragen.

  Hans uit Stiens met Als een raket niet downloaden (27-8-2009 10:48:46)

Helaas is er niet overal een glasvezel verbinding of een betere adsl verbinding.
Ik blijf toch van mening dat UPC de boel belazerd aangezien er geadverteerd word met sneller muziek en films downloaden.
Als ik op mijn huidige snelheid blijf zitten kan ik net zo goed terug naar telfort adsl ( daar haalde ik ook maar 8MB/s)

Trieste bedoeling bij UPC en hopelijk gaat er snel wat gebeuren.