Voorpagina     Nieuws     Schrijf ons     Word lid  

  Voorpagina
  Column
  Voor de pers
  Schrijf ons
  Voor onze leden
  Vereniging
  Lid worden van COAX
  Redactie




COAX Nederland
Kan.v. Osstraat 16
6525 TX Nijmegen


 
  Reacties op nieuwsartikel


Zakelijke Ziggo klanten verliezen vast IP adres

28 Juli '21 Toen Ziggo begon met "Ziggo zakelijk" kregen alle klanten een vast IPv4 adres, en was dit één van de door Ziggo genoemde voordelen van een zakelijk abonnement. De laatste tijd noemde Ziggo dit voordeel al nergens meer. Een maand geleden hebben klein-zakelijk klanten een brief ontvangen waarin aangekondigd wordt dat ze worden overgezet op een dynamisch IP adres. Het is onduidelijk of deze zakelijke klanten overgezet gaan worden naar een dynamisch IPv4, IPv6 adres, of beiden.
Klanten die toch een vast IPv4 adres willen behouden moeten overstappen op een groot-zakelijk abonnement. Dat kost fors meer, zeker als ze andere diensten, zoals telefonie, willen behouden.
De service desk van Ziggo geeft aan dat veel zakelijke klanten het vaste IP adres niet gebruiken, en dat de meeste daarom niets van deze verandering zullen merken. Daarnaast willen ze oude abonnementen gelijk trekken met het bestaande aanbod.
Zie de brief aan klein-zakelijke klanten.

 (2)Auteur: Peter de Jong


 
Hieronder staan de reacties van onze lezers op dit nieuwsartikel. U kunt ook reageren door op de onderstaande knop te drukken.


  Kaaarel uit Leiden met Ziggo (31-7-2021 19:26:46)

Dit is toch al minstens een jaar oud?

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2003188

  Peter de Jong uit Doetinchem met Ziggo (31-7-2021 20:06:48)

Zoals je kunt zien is de brief waar wij inzicht in gekregen hebben een maand oud. Ziggo doet niet hetzelfde in alle regios, maar blijkbaar is Ziggo hier inderdaad al langer mee bezig.

...Er zijn 2 reacties...



  Voorpagina     Nieuws     Schrijf ons     Word lid